Lengde på dysenåler.

Her kan du poste generelle Tempotemaer og legge ut spørsmål, diskutere osv.

Moderator: Guttorm

Svar
Brukeravatar
huey
Sted: Voss, Hordaland

Lengde på dysenåler.

Legg inn av huey »

Ifølge Kjell Berg er dysenåler til Corvette og Panter like, men då eg undersøkte saken sjølv såg eg at nåla på Panteren var lengre enn nåla på Corvetten. Kan det stemme?

økogutt
Sted: Ilseng-stange

Legg inn av økogutt »

ja, det høres sansynlig ut.
jeg kjører med nåla på øverste stilling. etter at jeg slakker gassen etter fullt pådrag, bommer nåla på dysa si, så gassen henger seg opp. gassernåla og stempelet er nytt, og kommer fra KB. så saken beror ikke på at det er for mye slark. heller at nåla er for kort.
mvh andreas
- Corvette 300 -66
- Panter 470 -83

Brukeravatar
huey

Legg inn av huey »

Naboen min har ein Panter 360 og me målte opp at når nåla stod på øverste hakk stakk ho 23mm ut under stempelet mot berre 18mm på min Panter.
Så her er det ein stor forskjell ute og går!

Brukeravatar
huey

Legg inn av huey »

Spurte Kjellemann kva som skyltes dei store forskjellane på nålene og det var kort og godt at min moped (AKFX) skal ha den samme nåla som comet, då cometnåla er noko lengre enn den til corvette...

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

huey skrev:Naboen min har ein Panter 360 og me målte opp at når nåla stod på øverste hakk stakk ho 23mm ut under stempelet mot berre 18mm på min Panter.
Så her er det ein stor forskjell ute og går!
Sikker på at det ikke er forskjell i dybden på hullet i forgasserstemplet da? Ikke sikkert de er like.

Christian.

Brukeravatar
huey

Legg inn av huey »

Forgasserstemplene var like så eg kjøper meg ei nål frå Kjell-Berg og ser kva som skjer

Svar