Da jeg optimistisk tok en tur i går med Triumphen, hadde jeg bare festet hardgummi-batteriet met et strips . det resulterte i at jeg kom hjem uten batteriet, det lå att på vegen med et knust hjørne. lurer derfor på om noen har reparert og limt et slikt "gammelt" batteri før? hva kan jeg bruke for å få "sparkle" igjen sprekkene?
mvh Andreas
Om dette hadde vært hos meg, hadde jeg kjøpt et nytt batteri.
Om du får lekkasje i batteriet, ville du nok angre på at du ikke har dumpet det.
Har aldri hørt om slik reperasjon av batteri før, men om du absolutt vil bruke det, hadde jeg ihvertfall sørget for at det sto i en tett kasse med lufting på toppen, som samlet opp batteri-syre ved evt. lekkasje.
ser meg nøtt til å fortsette å bruke det ja. er tross alt helt nytt og kostet en 600kr eller noe. desuten lekker det ikke så fremt det ikke står på hodet. hva risikerer jeg om det skulle lekke, at all lakk i området etser bort?
det kammeret som var lekk, er nå fyllt opp med batterivann. batteriet fungerer dermed som om det var nytt! eneste som gjenstår er å fylle opp sprekene med no guffe av no slag.