Sipler olje ut av eksosanlegget

Her kan du poste generelle Tempotemaer og legge ut spørsmål, diskutere osv.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Guttorm
Innlegg: 5305
Registrert: 09 jul 2005 22:44
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Kjører selv på 4% men makan til olje utblåsing :!:
Har sett at mange av de nyproduserte pottene mangler dreneringshullet på bakstussen som de orginale Sachs pottene. Har de potte et slikt Robin?
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Robin
Innlegg: 420
Registrert: 02 nov 2004 11:11
Sted: rissa i trøndelag

Legg inn av Robin »

Guttorm skrev:Kjører selv på 4% men makan til olje utblåsing :!:
Har sett at mange av de nyproduserte pottene mangler dreneringshullet på bakstussen som de orginale Sachs pottene. Har de potte et slikt Robin?
Det er riktignok ei repro-potte, men den har dreneringshull på enden og greier.

Den blir som på bildet etter 3-4 kjøreturer.

Tror jeg skal prøve å kjøre på 3% slik som andreas
Blir aldri lei av å dra hjem "brom" :)

økogutt
Innlegg: 174
Registrert: 07 nov 2004 18:42
Sted: Ilseng-stange

Legg inn av økogutt »

ja, prøv det. jeg ser ingen fare i det. men har ingen garanti :wink:
- Corvette 300 -66
- Panter 470 -83

Brukeravatar
tempo-crescent-puch
Innlegg: 157
Registrert: 22 feb 2006 19:43
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av tempo-crescent-puch »

Selv kjører jeg på 2,5 - 3%
Har prøvd med 4%, men det har blitt alt for mye for meg. Det er fint med blårøyk, men ikke for blå :| :| :|
Tempo 290 1966 http://i7.tinypic.com/24v5r1l.jpg
Crescent 1981
Puch VS50 4m 1978 http://www.storm-support.com/images/ivarmoped.jpg
Partner invalidemoped http://i8.tinypic.com/24v5ngk.jpg
DKW RT 3 1939
DKW RT 3 1938
DKW RT 2,5 1936

janivar
Innlegg: 195
Registrert: 11 aug 2004 10:52
Sted: Trondheim

Legg inn av janivar »

Det viktigste er vel at motoren får den blandingen den skal ha, følg fabrikkens anvisninger så går det nok bra. Og blårøyk er jo kultur vettu :P

Brukeravatar
Robin
Innlegg: 420
Registrert: 02 nov 2004 11:11
Sted: rissa i trøndelag

Legg inn av Robin »

janivar skrev:Det viktigste er vel at motoren får den blandingen den skal ha, følg fabrikkens anvisninger så går det nok bra. Og blårøyk er jo kultur vettu :P
Blårøyken er jo egentlig Tempoens varemerke da :)

Men oljesølet kunne jeg ha klart meg foruten. Kjører på 3,5% nå...
Blir aldri lei av å dra hjem "brom" :)

corvette
Innlegg: 145
Registrert: 14 feb 2005 19:17
Sted: telemark

Legg inn av corvette »

totaktsolja i dag er jp bedre en olja fra "temopns tid" i bøkene står det et de brukte 40-50 olje i bensilen så det holder nok med 2,5-3% ville jeg tru
CORVETTE 1971,78,80 2stk,81,84, 86 og 88(p).
PANTER 340 og 470 68 og 84.
SAFIR 400 1969.
AVANTI 1986.
cz 1956.
villers 1955.
taifun 1966.
transport 1951.
honda cb125 1975 .

Brukeravatar
Robin
Innlegg: 420
Registrert: 02 nov 2004 11:11
Sted: rissa i trøndelag

Legg inn av Robin »

Skal gå over til Castrol nå!

I bensinen skal jeg blande Castrol TTS

Men hvilken Castrololje kan brukes i girkassa?
Blir aldri lei av å dra hjem "brom" :)

Tæff
Innlegg: 62
Registrert: 29 mai 2005 23:53

Legg inn av Tæff »

Ser akkurat ut som på min de der. Eg også kjører på 4%, men e ikkje plaga med mykje blårøyk...kjøper oljen på statoil.........er vel kanskje ikkje dei motorane i verden med den mest effektive forbrenninga desse sach motorane?

Svar